Twee zorginstellingen, een kerk en een kindercentrum onder één dak, dat is Buitengewoon Zorgzaam. Deze organisaties gaan gezamenlijk gebruik maken van een nieuw gebouw, waarin ze elkaar versterken en ondersteunen op sociaal, ruimtelijk en financieel gebied. De plannen lagen er, de samenwerkingspartners waren akkoord, alleen er was nog geen geld. Om een woningcorporatie in Amersfoort te overtuigen om te investeren in dit unieke project werden wij gevraagd om een promotiefilm te maken die de presentatie zou versterken.
We kozen ervoor om de menselijke kant van het project te laten zien. De schetsen, de financiën en de planningen zijn allemaal prima te vatten in een presentatie. De mensen om wie het gaat echter niet. Wij interviewden per partner een vertegenwoordiger en daarnaast filmden en interviewden we een aantal gebruikers. De vertegenwoordigers geven hun visie op de unieke samenwerking en de kansen die zij daarin zien. De gebruikers vertellen over de huidige situatie en wat Buitengewoon Zorgzaam hun gaat opleveren. De rode draad in deze videoproductie is de initiatiefnemer. Hij vertelt op de bouwlocatie in de nieuwbouwwijk Vathorst in Amersfoort, wat dit project zo bijzonder maakt.
De film leverde enthousiaste reacties op tijdens de presentatie en uiteindelijk heeft de woningcorporatie dan ook besloten om het pand te financieren. De film is ook op de website van het project gezet om andere geïnteresseerden te enthousiasmeren voor Buitengewoon Zorgzaam. De film is duizenden keren bekeken en inmiddels is de bouw van Buitengewoon Zorgzaam begonnen.