In opdracht van Schadegarant ontwikkelden we een animatie die duidelijk maakt wat Schadegarant doet voor verzekeraars. Deze organisatie is op de achtergrond actief om de kwaliteit van schadeherstelbedrijven en reparaties te garanderen voor verzekeraars en hun klanten. Maar doordat ze op de achtergrond actief zijn, is het niet voor iedereen duidelijk wat Schadegarant precies is. Vandaar dat we de insteek voor de animatie verzonnen: “Als het goed is, merk je niet dat wij er zijn.”

Deze verhaallijn hebben we samen met Schadegarant verder uitgewerkt. Ook bedachten we illustraties gebaseerd op de huisstijl van Schadegarant. De illustraties zijn mooi uitgewerkt door Frank Westenberg van Brand New Something. Vervolgens verwerkten we de illlustraties in de animatie met voice-over, muziek en geluidseffecten.

De animatie wordt gebruikt door Schadegarant op hun eigen website en wordt getoond aan klanten, verzekeraars en tussenpersonen. Zo wordt in twee minuten duidelijk wat Schadegarant is én doet.

Terug naar portfolio